Roadtrip to down South

I söndags kväll hoppade jag, min svägerska Marie och hennes syster Angelica på en Greyhound bus, som skulle ta oss till Texas. Inför 22 timmars bussfärd, bunkrade vi upp med bagels, beef jerky, samt PB&J. Så här var utsikten ca tjugo av timmarna.
Men vi hade några stopp, bland annat i Des Moines och Kansas City. Det här är Tulsa, där vi bytte buss.
Sen in i tredje bussen och titta på greyhounds i åtta sista timmarna. Sista biten blev 35-40C utan AC. Men vi kom fram till slut, svettiga och utmattade och avslutade första kvällen med stor stek och vitlökspotatismos, på ett steak house i Irving.
Första och enda hela dagen i Dallas, startade vi med tåg till Fort Worth.
kåbåjsare
Ordentliga tjurar på gatan
En pojke med cowboystövlar i Fort Worth.
Everything really IS bigger in Texas! Där fanns minst en rullstolsbunden tjockis på varje buss, tågen hade två våningar och stekarna var enorma.
Efter en omgång Mexican food, tog vi oss in till downtown Dallas. Det här är gatan där JFK blev skjuten.
De har markerat två kryss på gatan, som signerar när de två skotten träffade presidenten.
Bild från ett av kryssen. Fönstret näst-längst upp till höger är rummet där skotten avfyrades. Där finns ett "6th floor museum" nu, som vi också besökte.
Dallas. Tornet var avstängt, då de höll på att sätta upp julbelysning.
Last stop: Baseball i Arlington. Texas Rangers mötte Detroit Tigers. Från taket på baseball-arenan kunde vi även se Dallas Cowboys nya arena, som visas på bilden. Det här är platsen där Super Bowl XLV ska hostas.
Min första MLB-match! God stämning, 20C, fyrverkerier vid homeruns och $1 hot dogs.
Väldigt intensiv dag och nu har jag ännu en stat att checka av på kartan. Och jag hittade min sista state quarter till samlingen! Nu startar nedräkningen till LA.

Kommentarer
Postat av: mor

Jippie! Så många roliga och härliga inlägg..... och så hittade du din p

quarter till slut! ;)

2010-09-16 @ 07:09:11
Postat av: Madde

trettiotre dagar kvar, tjalla la la la!

2010-09-16 @ 17:56:57
Postat av: Far

Sitter på tåget och tittar på alla dina fina bilder med kommentarer.

Är verkligen glad att kunna följa era all upplevelser./ Kram Far

2010-09-16 @ 18:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0