The Resurrection

Jag vet att det har dröjt tio dagar. Och det beror delvis på att jag varit riktigt trött på mitt jobb och tappat inspiration. Har kommit på mig själv med att bära på riktigt sjuka funderingar; såsom hur många år man skulle kunna tänkas få för barnadråp eller vad som skulle hända ifall man "glömde" hämta barnen på söndagsskolan. Nej, jag följer dom aldrig fullt ut, utan tror mest dom spökar som milda tvångstankar. Eller som en störd variant av vardagskomik, som hjälper mig att fortsätta utveckla det där dom kallar tålamod.
Men jag vill poängtera att det har vänt igen. Regnet blev vår. Jag fick idag min nya dator (åäöåäöåäö). Jag såg Seussical - the musical igår, som fortfarande gör mig lite fnittrig när jag tänker på "the cat in the hat". På fredag åker min värdfamilj till Frankrike i två veckor och lämnar mig ensam hemma med betald extrasemester. Nästa torsdag kommer mina föräldrar och hälsar på. Och sa jag förresten att det är vår? Idag hade vi femton grader och sol.
Tror förresten att jag ska bli svenskalärare. Hade förbannat roligt åt Hannes, som försöker lära sig svenska och som ikväll rådfrågade mig om uttal och grammatik över ett Caribou-besök. Några av dom första glosorna han fått lära sig är "inlagd sill", "göteborgare" och "dillpotatis". Nej, jag ska inte alls det bli lärare. Ska bara be honom komma över och läsa lite svenska för mig om jag nån gång är på dåligt humör.
Ah... Baby, I'm back.

Kommentarer
Postat av: Marie

äntligen!!! :) welcome back!

2010-03-16 @ 09:45:07
Postat av: Far

Hej Sara

Kul att du blivit på bättre humör. Lite lättare att läsa din blogg, med svenska tecken.

Vi ses snart. Verkar bra med vädret, hoppas att det håller i sig./Kram Far

2010-03-17 @ 17:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0