Midsommarafton in Minnesota

Gårkvällen började med att "severe thunderstorm warnings" utfärdades i Hennepin County, lagom tills jag skulle köra och hämta upp Tin-tin i uptown. Trotsade pölarna på gatorna och skyndade mig för att hämta min kompis, innan vi körde vidare till Granny och Steve. Har aldrig varit med om liknande vattenmassor, men vi missade visst (tack och lov) det värsta.
Så. Vi kom fram iallafall. Och vilket idylliskt midsommarfirande det blev. Vi kunde varken klä majstången eller dansa runt den p.g.a. regn, men jag tyckte att den var helt perfekt som den var. Granny hade spenderat hela dagen med förberedelser inför kvällen. Det serverades nypotatis, matje- och senapssill, diverse ostar och rökt lax, knäckebröd, ägg, kaviar, gräddfil (och korv i bröd för kräsna utbölingar)... Och en helt makalös jordgubbstårta till efterrätt. Jag skrev ut texten till "Hell and Gore" för icke-svenskarna och det dracks Akvavit och öl. Och Coca för assignated drivers som jag själv. En perfekt mixad kväll av amerikanskt, svenskt och franskt.
Tog inte många bilder, men här är ett smakprov av kvällen.

Kommentarer
Postat av: mor

Kan riktigt känna Anne och Steves gästfrihet och värme! Vilket underbart par!

2010-06-26 @ 19:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0