Lugnet efter stormen.

Efter att mina två töser fått en ordentlig natts sömn och en lång pannkaksfrukost, så bar det iväg till Wayzata och Shawn & Allen. Vi åkte ut med deras båt på Lake Minnetonka, drack lite vin och åt bleu cheese burger på en restaurang på andra sidan sjön. Lyssnade på live band till lunch och ankrade sedan båten i en vik i närheten, för lite snacks och mycket bad.
Allen: "Sara! Very nice to meet you! Where are you from?"
Jag: "From Sweden."
Allen: "Ahhhh SVEDEN! Where in Sveden?"
Jag: "I live down south, close to Denmark."
Allen: "Aaaaaaah SKOOOOWNEH! Do you live in OOOOWHUS?"
Tydligen har Allen och Shawn flera svenska kontakter, vilket inte förvånar mig särskilt mycket längre. Det var också antagligen tionde gången, som jag hör amerikaner diskutera böcker och snabbt ta upp Stieg Larsson som favoritförfattare. Han har verkligen satt Sverige på kartan.
Roger och Allen
Helt okej jobbdag.
Lake Minnetonka
Allen & Shawn

Kommentarer
Postat av: Marcus

Jag har alla Milleniumböckerna här hemma om du vill läsa dom när du kommer hem!



Förresten så tillverkas all Absolut Vodka i hela världen just i OOOOWHUS. Att en lirare som rattar en båt med ena handen och pimplar vin med den andra känner till just den staden var kanske ingen högoddsare.



Du kan ju försöka komma över en Absolut Los Angeles / New Orleans / Boston / Brooklyn. De säljs bara i USA så det kan ju vara roligt för dig att ha en flaska eller två hemma.

2010-07-19 @ 18:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0