29 down, 21 to go

Jag har fatt samlarmani. Blev inspirerad av Ida, for ett par manader sedan, att borja samla pa quarters. Dom flesta 25-centare i det har landet har en av de femtio staterna ingraverat pa ena sidan myntet, sa tanken var att fixa alla stater innan jag kommer hem. Borjade lite halvhjartat, da jag oftast anvander mitt kreditkort nar jag betalar for mig; men jag hade atminstone samlat ihop atta stycken strax innan jag akte till New York. 
Och under dom tva veckorna sa RAMLADE det in quarters, tack vare otaliga turer pa bussar och i tunnelbana. Jag borjade dromma om mynt, ta pengar fran min resekamrat och nar jag hittade "QUARTERS COLLECTOR'S BOOK, BARGAIN PRICE $8" pa Barnes & Noble, sa visste jag att jag var fast.
Sa att parkeringen pa YWCA kostar $0,50 ar helt perfekt, for da far jag ALLTID tva quarters tillbaka nar jag tranar! Helt plotsligt blev styrketraningen mycket mer motiverande.
Idag holl jag mig tills jag kom hem, innan jag kollade pa min vaxel. Tyvarr blev det nitlott. Trodde jag! For efter att jag sett att jag fatt tva dubletter, sa hittar jag New Mexico i skon! High five!

Kommentarer
Postat av: mor

Inte dåligt att hitta New Mexico i en sko!!!

2010-02-04 @ 14:15:58
Postat av: marie

hahaha du e rolig! men dock kan mynten utgöra en rätt cool tavla när du kommer hem! :) nästa mål får bli att besöka samtliga stater, eller hur?? :)

2010-02-04 @ 22:38:29
Postat av: Sara

True that! Isafall har jag 47 to go!

2010-02-04 @ 22:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0