Diana och jag lär känna varandra


Smakprov från första Diana-rullen. Har fotat i stort sett allt som kom i min väg och det här är resultatet. Sådär om jag får säga det själv. Men kameran har potential och nu har jag förstått lite närmre vad som fungerar och vad som inte fungerar lika bra. Half frames var spännande. Nästa gång kör jag kvadratiskt med red scale-film. Snubben på Target gav mig bara fem bilder först, för resten tyckte han inte "var lönt" att framkalla. Jag bad honom vänligt att framkalla resten medan jag tog en sväng i butiken. Annars hade jag ju inte haft något att analysera utifrån. "There is something terribly wrong with your camera" sa han och jag förklarade att det är en leksakskamera och att det inte gör någonting att det finns ljusläckor lite här och där. Att det nästan är en bonus. Han skakade på huvudet och gav mig mina bilder.
Synd att det här blev en så förbannat överexponerad bild. Tyckte om att se the Star Sprangled Banner on a bed of dandelions. Vad kul jag ska ha med dubbelexponeringar i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0