Det sista av Digital Photo I

Så. Färdig med mitt final assignment. Åtta bilder i olika teman - tagna, redigerade och framkallade. När jag körde till skolan igår, så slog det mig just den morgonen att jag var tvungen att vara klar med precis allting till på fredag. Fredag, fredag, fredag... Hur många bilder har jag kvar? Tre... Av åtta. På hur många veckor? Sex veckor har vi haft på oss? Så, vad har jag kvar... Night portrait, self-portrait och en composite containing minst tre bilder. Composite... Vad kan jag ha som composite. Trippelexponering? Nja... Vänta, brukade man inte göra ett ansikte på hakan när man var liten och hålla för näsa och ögon? Jag kan kanske klippa in näsa och ögon på hakan... Nja, kanske inte. Lösa kroppsdelar... Alternativt ansikte... Mr Potato head! Mrs. Potato head? Har vi potatis hemma? Äh, vad är klockan... Åtta på morgonen. Jag ger mig idag att komma på något bättre.

Min slutgiltiga composite:
Gav mitt självporträtt ungefär lika mycket tanke. Tycker om att resa... Karta. Glädje. Längtan. Testade fota mig själv med timer, vilket gick åt häll-vete. Hur ska jag då kunna göra det kreativt? Känns B att fota sig själv genom att sträcka ut armen... Två bilder..? Där sa hon något. Så här blev mitt självporträtt:
Så fick jag min dubbelexponering till slut. Tror jag har överskattat dubbelexponeringar lite. Men jag är nöjd med den ändå. Resten av bilderna har ni sett förut.

Kommentarer
Postat av: Far

Hej Sara

Kul att kunna följa din utveckling på det fotografiska området. "Potisbilden" var riktigt häftig!

2010-04-28 @ 06:52:22
Postat av: mor

Wow! Enormt!

Vilka härliga bilder! Kurs tack!!! Kram

2010-04-28 @ 07:08:16
Postat av: Madde

Snyggt Sara! Jag är imponerad.

..och saknar dig

2010-04-28 @ 10:55:03
Postat av: Stephanie

åh älskar den sista bilden sara!

2010-04-28 @ 15:40:21
Postat av: Anonym

örk, äckelpotatis!! :D

2010-04-28 @ 22:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0