Framme i Minneapolis

Smälte ni? Det gjorde jag. Har äntligen äntligen äntligen kommit fram till "the white house", som familjens gamla au pair Ana-Maria kallar det. För att... det är vitt antar jag. Kom hit i fredags och har redan hunnit med en hel del. Jag och A-M har varit på diverse ärenden; bankkonto, Sim-kort och dylikt som måste fixas. Har redan träffat eller åtminstone kommit i kontakt med ett tiotal personer och majoriteten tror jag är folk som jag kommer att kunna umgås med. Överhuvudtaget så är amerikaner väldigt framåt. Bara under bankvistelsen, så blev jag kompis med Brian som hjälpte mig att aktivera mitt konto. Brytningen är guld värd nu i början, då den uppmanar till konversation. Av någon anledning, jag vet inte vilken än, så tycker folk att Sverige är spännande.

Så. I lördags var jag på mitt första halloween party (wow, vad ambitiösa amerikanare är), där Vivi var utklädd till en "wagon" (drake). Igår var det au pair-möte på en apple orchard i närheten, där vi åkte hövagn och plockade äpplen. Idag har jag fixat med praktiska saker. Bland annat anmält mig till en kvällskurs i webdesign. Försöker hålla mig kortfattad, för jag har egentligen inte mycket tid att sitta här och uggla - jag ska ut och upptäcka. Men man får passa sig för var man sätter sina steg här, då det springer ekorrar precis överallt. Det är dock ingenting om man jämför med tvättbjörnen som hälsade på till frukosten i skolan... Ja, det är alltså löjligt mycket som händer och många intryck att ta in, så jag lovar att bli flitigare med uppdateringarna nu när min dator fungerar.

Bara en sak till. Körde automatare för första gången idag. Ska läsa lite teori nu, så jag kan ta mitt Minnesota-license så fort som möjligt.

Kommentarer
Postat av: Marie

Sara!!! I´m loving dina new york foton!! fy fan vad fint det var som du tagit mitt i en gata!!! :D måste på allvar ha en bra kamera så jag oxå kan ta såna fina bilder! sen e ju USA oxå ett vääldigt photogenique land! fina vyer dyker upp überalles, eller hur? :) fortsätt njut!!

2009-10-20 @ 00:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0