Super-nanny

Min värdmamma tycker att man ska möta barnens utbrott med lugn. Tala tyst och pedagogiskt och helst av allt meditera fram en lösning. Har testat det i fem veckor nu, men ser inte någon direkt verkan. Så idag testade jag en motsatt metod. Så fort dom började skrika, så började jag skrika. När dom började slåss började jag slåss. Kanske kunde dom se hur irrationellt beteendet var? Så, ja, den här dagen slutade med ett familjeråd. Kanske valde en olämplig plats för vetenskapliga undersökningar.

Kommentarer
Postat av: Marie

ahh, prova kan man väl alltid? vad hände när du flippade ut då? skrek dom ännu högre då eller? :D

2009-11-23 @ 08:55:53
Postat av: mor

Kom ni fram till något konkret på familjerådet? Öronproppar kanske...

2009-11-23 @ 12:27:41
Postat av: viktoria

hur gick familjerådet då? kom ni fram till något vettigt? :)

2009-11-23 @ 16:09:24
URL: http://strindin.blogg.se/
Postat av: Sara

Nej nej, dom blev knäpptysta. Och annars så...! Vi kom fram till att India skulle rensa sina öron och att jag skulle vara "gentle with her body".

2009-11-23 @ 23:16:00
URL: http://aupairminneapolis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0