Råttfärgad

Igår körde jag en sväng Uptown och tog en lång promenad i vårvädret (ja, det var vår igår). Kom på att jag behövde fixa min gräsliga utväxt, så gick in i första bästa hårsalong och satte mig. Egentligen andra bästa, för jag betalar inte $200 dollar för mitt hår. Min frisör Sara (som trodde att hon total-bondade med mig) tillät mig inte att bleka rötterna, så hon gjorde mig "askblond" istället. Ett finare ord för "gråhårig", men jag blev trots allt nöjd. Nära min ursprungliga hårfärg nu.
Det är förresten väldigt komplicerat att prata med servicefolk. Jag vet aldrig om man faktiskt blir kompisar, om det är den amerikanska kulturen som spökar, eller om det är just det faktum att det är "servicefolk" jag pratar med. Hamnade på en smålyxig salong, där jag fick gratis manikyr medan jag väntade på att färgen skulle verka. Jag och min manikyrist hade en trevlig stund och ett bra samtal. När jag efteråt blev klippt, kom hon fram till mig med ett block där hon bad mig skriva min bloggadress och mejladress. Min andra frisör "Danny" ville att jag skulle följa med på gratis fashion-show på torsdag. Och jag har ingen aning om det är smör eller inte.
Likadant på banken. Var där för andra gången i veckan, för att lämna nya uppgifter jag fått. Träffade Brian, min banker, igen. Vi har det riktigt trevligt ihop, han berättar om sitt privatliv och frågar hur det går med mitt nanny-jobb, som jag berättade om första gången jag var där. Vid ett tillfälle var jag riktigt nära på att fråga om han hade lust att hitta på något i helgen, men hejdade mig snabbt fö r att påminna mig själv om att... Han är servicemänniska. Min bankman. Jag undrar om det vore en konstig fråga. Tror trots allt att jag testar nästa gång. Hade kunnat behöva några killkompisar bland alla au pair-tjejer.

Kommentarer
Postat av: mor

Snyyyyyggt :D

2009-11-13 @ 07:05:47
Postat av: Marie

fin du blev sara! och du.. jag tror nästan att det är som dom verkligen e trevliga! du behöver nog inte vara misstänksam! :) vad har du att förlora? ;D

2009-11-13 @ 12:10:29
Postat av: Anna

haha svårt det där ju :P haha :) Vad läser/pluggar du för något? Om du börjat med de än? ;P

2009-11-13 @ 17:01:43
URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Postat av: elin.

sara, du ser gorgeous ut :) uppdatera oss om brian-incidenten, jag vill veta vad han svarar!

2009-11-13 @ 17:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0