svenska influenser

Tycker att gröna paket är alldeles alldeles underbara. Idag kom för andra gången under min vistelse ett paket på posten; den här gången oväntat. Hälsningar, berättelser, bilder. Juklappar som jag såklart redan öppnat. Tack tack tack ni där hemma, förhoppningsvis kommer något smått till Dillgatan lagom till jul. Det kändes väldigt passande att jag satt och mumsade på nyinköpta "älsklingskakor" (d.v.s. Ballerina-kex) medan jag läste era brev.

Köpte tolv bitar Marabou för $8 idag. Kom nyss på hur snuskigt dyrt det är. Tänkte väl i kronor när jag handlade; han där Ingebretsen på Lake Street gör mig förvirrad med sin skandinaviska fasad. Dessutom har jag om mindre än två timmar laddat ner julkalendern Mysteriet på Greveholm. Gav SVT en chans i år, men har redan glömt bort varför. När december är över ska jag sluta vara så Sverige-kåt. Får inte missa Lucia downtown och julbord på IKEA. Varför tror jag att det blir mer speciellt för att jag är 700 mil ifrån?

Kommentarer
Postat av: Marie

Gillar du inte svts julkalender i år?? jag tycker för en gång skull den verkar rätt lovande! :P eva rydberg e ju med och pierre.. lindquist tror jag han heter. iallafall han som spelade ett av spökena på greveholm! :)

2009-12-03 @ 09:54:13
Postat av: mor

Har inte sett mycket av julkalendern i år, så jag vet inte riktigt hur den är. Hoppas i alla fall att du får en underbar jul i Frankrike! Kanske det kan komma fler gröna paket till dig.........:)

2009-12-03 @ 17:25:38
Postat av: Marie

postens gröna vadderade kuvert eller??? :)

2009-12-03 @ 23:14:47
Postat av: Marie

eller så kanske det kommer ett med kycklingar på.......:D

2009-12-03 @ 23:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0