Min vardag

Dagarna sen jag kom hem från Europa, har sett ut ungefär så här:
Den här familjen är just nu i en fas, där India gör sitt yttersta för att vara tio år äldre än vad hon är (nu vet jag hur det är att bo med en tonåring - förlåt mor och far), där modern hälften av gångerna är offer för fighterna i huset och som hälften av gångerna skapar dem själv. Violetta och jag är i en fas, där vi ignorerar resten, spenderar timmarna tillsammans och märker hur kul det är att umgås med vettigt folk. Jag lär henne att läsa och får ta del av lyckan, då hon för första gången lyckas läsa ett svårt ord. Jag hjälper henne att lära sig att cykla, trots att min värdmamma tycker att India borde lära sig först, och tar emot hennes ivriga kramar när hon för första gången cyklar femtio meter på egen hand. När jag berättade för Neroli att Violetta lärt sig att cykla, så svarade hon: "Oh. That's nice. Now, this is what I want you to do today..." Kommer att sakna min V väldigt mycket.
Några av de senaste knasigheterna i den här familjen:
Barnen har förstått hur gott det är att ha is i sitt vatten. När deras moder såg att de drack isvatten, så gick hon i taket och förklarade att de skulle se det som "a last treat of the summer". Is i vattnet är numera förbjudet i det här huset, av anledningen att det skulle vara "onyttigt". Jag frågade min värdmamma hur fryst vatten är onyttigt och hon svarade att det fryser matsmältningen.
När barnen vill ha en andra frukt, så måste jag säga nej. Att äta mer än en frukt under dagen, är alldeles för mycket socker.
Fick en avhyvling av min värdmamma, för att jag lärt Violetta att hjärtat sitter i mitten och inte på vänster sida, som många tror. Att det är aortan som pumpar ut blod på vänster sida och att det är därför det känns som att hjärtat sitter där. Tydligen hade min värdmamma lärt henne höger och vänster med hjälp av hjärtat och sa suckande att "ja, lär du om henne nu, om du kan!" FYI, det tog inte många minuter att lära henne en annan (och korrekt) regel.
Violetta, som är väldigt fysiskt lagd och en kanonbra gymnast, fick inte flytta upp till "advanced beginners". Hon är kvar i "beginners", eftersom India är kvar där och eftersom att India har svårt och hantera att inte vara bäst i allt. Tar mig tillbaka till lågstadiet, då jag istället för att få svårare uppgifter, fick agera extralärare åt mina klasskamrater.
Iallafall.
Idag är min första lediga dag av tio, och den började med att jag hittade det här i posten:
Lagom tills jag lämnar landet om några veckor. Kul ändå. Nu ska jag till Granny och äta Boullibasse.

Kommentarer
Postat av: Freddy

Skönt att se att det inte bara var min au pair familj som hade konstiga regler. Antingen är Au Pair familjer lite knepiga eller så är det bara för att det inte är ens egna familj som man lägger märke till dessa skumma saker. ;)

2010-09-08 @ 01:19:57
Postat av: mor

GRATTIS gumman till din "drivers license" och när det gäller tonåringar i hemmet! Det är inte så farligt när man har sina egna älskade barn att tampas med! ;) Hälsa Anne, Steve, Marie och Angelica!

2010-09-08 @ 07:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0