"What?"

På senare tid, så har Violettas rutiner vid sängdags utvecklats till en lång ritual. Efter kvällens film, så får hon en piggyback till sängen. Där ligger jag bredvid henne och letar efter Waldo i fem-tio minuter. När jag stänger boken och säger att det är läggdags, så vill hon bara att jag ska göra "the doggy-thingy" en gång innan jag går. Vilket går ut på att jag snusar i hennes öron och låtsas att jag känner doften av olika saker. Efter det så vill hon att jag ska göra "the tickly-thingy", bara EN GÅNG, innan jag går. Den här proceduren går ut på att jag sätter händerna i hennes armhålor, låtsas att dom sitter fast och kittlar henne tills hon kiknar, då jag _äntligen_ får loss dem. Sen frågar jag henne om hon vill ha en "cocoon" innan jag går. Beroende på om hon vill ha en Vivi-cocoon eller India-cocoon, så viker jag in henne i täcket på ett speciellt sätt. Sen går jag till mitt rum. Fem minuter senare knackar det på dörren. Det är Violetta som är rädd och vill att jag ska göra "the dragon-thingy". Den här gången går det ut på att jag ställer mig i dörren, blåser lite i händerna, slår ut armarna långsamt (men dramatiskt) och väser "WAAAAH... All you dragons go away! WAAAAH..." Det här upprepar jag ett par gånger, tills jag säger "Goodnight" och lämnar rummet en sista gång.

Vem sa att det är okomplicerat att vara barn?

Kommentarer
Postat av: mary

duktig sara! :)

2010-05-23 @ 10:37:30
Postat av: mor

Det är livet!!!! Underbart!:)

2010-05-23 @ 13:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0