Kickball - second attempt.

Igår var det dags för min andra kickball-match. Möttes av ett helt gäng i gröna tröjor, som skrek: "SWEDEEEN" och som fortsatte med att berätta att jag sen förra matchen (på grund av missförstånd i spelet) blivit ett populärt samtalsämne på deras jobb. Alla hade berättat historier om "the Swede who had never played kickball before"... Ska få en ny lagtröja nästa vecka, för ingen känner vid mig som "Nilsson" längre.
Det verkade alltså inte göra så mycket att jag tagit vissa brännbollsregler för givet. Jag började iallafall få grepp om spelet, gjorde min första run och efter att ha vunnit mot "That's what she said", så körde vi vidare till en legfri bar med belgisk öl. Har lite saknat denna "team spirit".
En annan sak som är lite annorlunda från hemma, är hur många som är öppet gay här. Ungefär 50% av vårt lag är homosexuella. Till min förtjusning, då jag (av någon diffus anledning som jag inte satt fingret på än,) alltid längtat efter att ha en bögkompis. Nu har jag tre. Plus att jag träffade en kille som var väldigt fotointresserad och som lovade att ta mig ut på photoshoot nån dag.
You gotta love America.

Kommentarer
Postat av: mor

Du får lära oss reglerna när du kommer hem. Kanske en ny lek på Dillgatan?!

2010-05-23 @ 13:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0