En summering av min Memorial Weekend.

Så. Tillbaka från min tredje New York-tripp. Den här gången besökte jag dock inte "the city", utan istället Nerolis väninnas "sommarstuga" i Bridgehampton.

Hade väldigt låga förväntningar, efter ständigt återkommande förvarningar från både värdmamma och från familjens förra au pair. Förstår inte vad de har svamlat om. Har haft den i särklass bästa helgen tillsammans med flickorna, sen jag kom hit i oktober. Dagarna spenderades i poolen eller i jacuzzin. Den brazilianske kocken stod för matlagningen. Jag delade vårdnad om tre barn, tillsammans med 7-årige Samuels nanny Vivian (vars förra arbetsgivare var Madonna). En dag åkte de två familjerna till båten för lunch och cruise och plötsligt hade jag fyra timmars rast. Då tog jag en Red Bull och satte mig i jacuzzin, simmade några längder i poolen och la mig för lite läsning och en tupplur på en av altanerna. På kvällarna hade de tre barnen privatlektion på tennisplanen. Åtminstone India; de andra två var mer intresserade av att plocka blommor. Och inte att förglömma - pojkens lekrum, som vi spenderade en del tid i. Där fanns bl.a. ett air hockey-bord och en karusellhäst. I det angränsande rummet fanns en biosalong. Varför skulle jag ha låga förväntningar?
Och hur resan gick? Hur smidigt som helst, för en gångs skull. Trodde jag. När vårt plan hade lyft från JFK och vi hade spenderat c:a en timme i luften, så märker jag hur mannen i sätet framför mig tittar över axeln och, ganska våldsamt, fäller tillbaka sitt säte. Jag rättar mig och tar ner mina knän, samtidigt som jag ser att han tappat sin hatt. När jag just ska sträcka mig för att ta upp den, så märker jag att hans beteende är direkt onaturligt. Innan jag hinner reagera ytterligare, så stormar hans hustru upp från sitt säte och vrålar: "He's having a seizure!!!". En handfull passagerare regarerar på studs och ropar till besättningen: "Is there a doctor or nurse on this plane?!". Och visst fanns det två läkare ombord, tack och lov, som hjälpte honom att få tillbaka sin puls. Några ögonblick senare bestämde sig piloten för att vända tillbaka mot New York, så att mannen kunde få sjukvård så kvickt som möjligt. Det här var den enda dramatiken som min långweekend inkluderade.
Nästa tripp från huset blir på fredag, då jag tar mitt pick och pack och kör upp till Lake Superior, för tre dagars fiske, sol, öl och bbq.

Kommentarer
Postat av: Far

Skönt att det blev en trevlig upplevelse. Kram Far

2010-06-03 @ 05:48:20
Postat av: mor

Ännu en positiv upplevelse! :D

2010-06-03 @ 19:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0