Min första tornadovarning.


Det utfärdades en tornadovarning i Twin Cities-området idag. Hennepin county (som jag bor i) befann sig i status "Tornado watch" halva kvällen, men hamnade utanför riskzonen lagom tills jag skulle iväg på kickball. Annorlunda upplevelse. Så fort jag kom utanför dörren, så var allt knallgult. Som om jag bar solglasögon. På de ställen där tornadon tog sig fram, föll det hagel i apelsin-storlek. Tack och lov så kom ovädret inte närmre än några zip codes härifrån den här gången. Tornado season is officially here.
(Bilder från http://startribune.com. Tagna ca två timmar härifrån.)

Kommentarer
Postat av: mor

Tänker på dig!

Blev lite orolig ett tag, när jag såg kvinnan som står i huset utan vägg. Hon är ganska lik Anne, tycker jag.

2010-06-18 @ 07:22:27
Postat av: sara

Jag vill ha hem dig hel Sara!

2010-06-18 @ 08:27:02
URL: http://souljacker.blogg.se/
Postat av: Marie

jag trodde oxå att det var annes hus!!! TUR att det inte var det, det e ju så litet och sött! pass opp nu sara så du inte sugs upp i en tornado. fast då kanske du får komma till Oz en stund...;)

2010-06-18 @ 15:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0