Kickball premier

Ikväll hade vi (ie, jag och mitt lag: "We got the runs") ligapremiär i kickball.
Wow. Det var inte alls som brännboll. Nu förstår jag varför jag aldrig har förstått baseball; har alltid sett det som en variation av brännboll, där man bränns på baserna istället för på brännplattan. Hade studerat reglerna lite lätt i förväg, men började antagligen inte från the basic basics. Att dom blandar in fotboll och bowling i det hela gör det inte enklare.
Så jag försöker hålla mig till det fundamentala. Kick and run. Men när jag kommer till first base och stannar, så skulle jag tydligen ha gjort en piruett med högerspinn, för att folk ska förstå att jag inte ska springa vidare. Och när jag smyger fram lite inför nästa run, sådär som man gör i brännboll för att vänta och se om det blir en bra boll, nä då får jag inte gå tillbaka och stanna på first base när det visar sig bli en dålig. Och till råga på det, så försöker dom kasta bollen på MIG när jag springer! Vad är detta; spökboll?! Och när jag väl blir "bränd", så räcker det inte med att skamset gå tillbaka till basen som jag stod på sist... Nej, då får jag inte vara med och spela överhuvudtaget! Oy vey, it's pretty complicated... Vilken tur att lagmedlemmarna hade tålamod och skrattade åt "Sweden", istället för att bli upprörda över min obefintliga spelförståelse. Efter första inning, så helgarderade jag mig genom att springa när dom sa åt mig att springa och stanna när dom sa åt mig att stanna. För jag kan sparka, kasta och springa; men ni får gärna berätta för mig när och vart.
Och förresten - det var riktigt jävla roligt.

Kommentarer
Postat av: mor

Låter som en rolig men invecklad sport! Du får introducera den på Dillgatan när du kommer hem! ;) Kram

2010-04-30 @ 13:49:57
Postat av: Far

Alla är i barn i början. Lycka till med fortsättningen.

2010-04-30 @ 15:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0