Everyday, it's-a-getting closer

Kanner for att springa i pagaende twilight tills det morknar och benen viker sig. Kanna basen i brostet fran en intim rockkonsert. Ta nasta flyg - varhelst - och kanna alla krafter som haller mig pa plats nar jag lyfter. Skriva tills blacket tar slut. Ungefar sa kanner jag just nu. Stark och aningen frustrerad.
Sa, vad har jag gjort sen sist... Ar osaker pa om jag har forsokt stilla eller forstarka kanslan. Jag har i vilket fall hallt mig sysselsatt med skola, traning, lasning och diverse nya sociala kontakter. Och jobb forstas, men jag har forstatt att det inte ger nagon drivkraft, till skillnad fran ovriga namnda.
I mandags gick jag till min fotokurs for forsta gangen. Den har varit igang sedan 10 januari, men tydligen har jag lyckats delta i fel klass fram tills nu. Har deltagit i den klassen som jag trodde att jag betalat for, men det visade sig att jag betalat for en helt annan. Som lyckligtvis passar mig mycket battre. Passar mig helt perfekt, faktiskt. Har redan lart mig mycket som jag har velat lara mig och klasskompisarna verkar bra. Och jag har sagt det forr, men jag sager det igen: Accenter uppmanar till kontakt. Efter klassen sa haffade en klasskompis mig i korridoren och bad mig spela in ett voice mail till sin mobil. Silly boy.
Tisdagar ar numera kanda som CMT, vilket star for "Classic Movies Tuesday". Tisdag formiddag ar i stort sett den enda tiden pa veckan, da jag slipper nannies, personliga assistenter, staderskor eller inneboende i huset. Sag pa Buddy Holly och har nu pa nytt hamnat i rockabilly-trasket. Nasta vecka blir det "Jaws".
Och jag har antligen traffat de nyinflyttade au pairerna Hannes och Claire. Sistnamnda ar australienare och har flyttat in bara pa andra sidan sjon. Fick med mig en CD hem fran hennes hus idag. Hennes vardforaldrar ar med i ett rockband, som kanns valdigt Wilco-influerat. Vi sag aven hennes vardmamma i en intervju pa tv idag. Har inte riktigt kopplat an om det hor till vanligheterna i den familjen...
Och - mina foraldrar bokade sin USA-resa idag! Verkar som att det blir annu en svang till NYC for min del, drygt en manad fran nu. 
Och... Tja... Det ar vad som hander. Nar India ar i sang sa ska jag koka kaffe och lasa Atlas Shrugged tills jag deckar.
Aterkommer.

Kommentarer
Postat av: mor

Känner igen din rubrik! Vilken låt????? Är som vanligt kass på artister och låtnamn, men kan de flesta texter, meningslösa eller ej!!!!!!

Bamsekramar!

2010-02-11 @ 06:59:00
Postat av: Marie

kul att de bokat!! jag längtar tills jag oxå gjort det! :D

2010-02-13 @ 22:24:05
Postat av: Marcus

Jag är ungefär halvvägs igenom Och världen skälvde nu. Svår att lägga ifrån sig, synd att man har andra saker man måste läsa också =)



Och mor: Buddy Holly - Everyday...

2010-02-13 @ 22:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0