Jetlag VS Sara, 1-0

Nu har jag varit uppe i 19 timmar och klockan ar anda inte mer an sex pa kvallen! Det ar bra knasigt att resa bakat i tiden

Men sa vart. Resan har gatt sa otroligt snabbt och smidigt. Idag har jag sett Big Ben och London Eye, men det var Manhattan och Frihetsgudinnan som gav mig fjarilar i magen. Ett tu och tre sa det och sa var jag har. Antligen. Nu vill jag helst spola forbi tisdag och onsdag, aka till Manhattan pa torsdag och till mitt nya hem pa fredag. Komma tillratta och borja utmana mig sjalv. Jag ar inte mycket for den har lagerkanslan som det ar pa St. John's University i Oakdale, Long Island. Kalla rum, sunka lokaler, grotmyndiga och NERVOSA forelasare som pratar om R-E-S-P-E-C-T, fnissiga tjejer vart man an vander sig och ett tvang att gora sig bekant med otillrackliga manniskor. I en timme eller tva har en djupt suckande och radd (extremt oattraktiv kombination) tjej hallt foredrag och hallt mig fran den goda pizzan i bakgrunden som stod och kallnade. JA, jag vet att jag inte ska ha mobilen pa under lektionstid, att jag ska halla reda pa nyckeln och inte dricka sprit i skolan! Hur kan det ta sa lang tid?!

Nasta gang jag skriver sa lovar jag att bjuda pa bilder. Jag har det bra.

Kommentarer
Postat av: Mor

Först i kommentarraddan, hi hi!

Hur känns det att vara tillbaka på skolbänken? Skönt att resan gick bra. Har aldrig upplevt jetlag. Ska bli spännande. Klockan är 6:45 här i Ystad och jag förmodar att du sover sött. Far är strax på väg till jobb och jag ska börja att göra mig i ordning för ytterligare en dag i skolan. I kväll ska jag ladda ner skype!!! Hoppas frukosten var OK och att du får en riktigt bra dag på Manhattan. Du får väl smyga med mobilen. Satte in 300 kronor i går till dig. Villken härlig blogg. Ska bli toppen att följa dig här. Vi hörs snart igen. Kramar

2009-10-13 @ 06:58:35
Postat av: Mor

Hej Sara! Nu försöker jag igen. Har skrivit kommentarer till din blogg i morse, men kan inte se dem på din sida. Varför? Vad gör jag för fel? Hoppas att din skoldag varit OK. Hur känns det att sitta på skolbänken igen? Fniss fniss. Du får väl smyga med din mobil så du har något vettigt att göra. Snart är ni väl färdigutbildade. Sprungit på några trevliga människor ännu? Här hemma är allt som vanligt. Lite kallare i morse bara. Vi hörs snart igen. Kramar mor

2009-10-13 @ 16:40:08
Postat av: Marie

härligt sara!! :)

2009-10-14 @ 20:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0