God morgon

Har en viss hatkärlek till mina morgnar i the white house.

Jag vaknar alltid mellan sex och halv sju. Alltid på grund av att töserna skriker som riktiga små illbattingar, ibland för att host mum springer på löpbandet precis utanför rummet (som förresten låter som en hel koloni skendande tvättmaskiner, men ändå förekommer inget dåligt samvete eftersom hon vet att flickornas oväsen ändå kommer att väcka mig) och idag även för att dessa jävla canadian geese utan kompromiss invaderat verandan. Ligger och försöker ignorera alla oljud, utan resultat, fram till att flickorna vid 8 åker till skolan. Idag blev jag förbannad, för jag behövde verkligen sova p.g.a. pågående förkylning, så jag gick bärsäkragång i mitt rum för att hitta något att stoppa i öronen. Inga öronproppar, inget bomull, inte ens lite papper. Ville inte gå ut till pågående krig, så till slut hittade jag ett par strumpor i byrålådan. Dom var för stora att stoppa i öronen, så jag trädde dom utanpå. Som en liten bunny. Skrattade åt mig själv, när jag märkte att de inte silade bort något ljud över-huvud-taget och när jag kom på hur obehagligt lik Mr. Bean jag måste vara. Blev lite gladare, oljudet åkte till skolan och jag somnade gott i min queensäng igen.

Det är först när jag vaknar en timme senare som jag hittar guldet i munden. Alldeles ensam i huset och en riktig killer-frukost som väntar downstairs. En frukost som är motivation till att lägga sig om kvällarna. Tre toasts med smör, ett löskokt ägg, en skål med alla diverse sommarbär och en stor kopp nypressat kaffe. Det är ännu godare än vad det låter.

Kan inte hålla mig längre, måste få i mig lite ägg-protein nu. (Från ett ägg som förresten alltid är brunt, för host mum säger att vita ägg innehåller blekningsmedel.) Ikväll ska vi ut och äta och då ska för en gångs skull försöka få i mig riktigt blodigt protein...

Kommentarer
Postat av: Marie

nominom, sara ska äta en blodig stek!!! :P hostmum verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan.... ! ha så trevligt ikväll! :)

2009-11-06 @ 19:24:57
Postat av: Mor

Bra tips på en god frukost, Sara! Ska testa det i morgon, fast här blir det nog blekta ägg! :D

2009-11-06 @ 20:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0