Fieldtrip


Idag följde jag med Vivis klass på fieldtrip som "volontär". Vi åkte till the Bell Museum och tittade på uppstoppade djur, men min kamera dog innan vi kommit av bussen. (Den gula klassiska skolbussen, den är ju extremt tilltalande estetiskt sett.) Satt bredvid en liten kille som hette Zach på bussen, som hela tiden krävde min hand genom den skumpiga bussfärden. Efter halva resan konstaterar han att: "This was a looong wollercoaster..."
Vi tittade på bald eagles, caribous (väckte mitt kaffesug), snow owls, black bears etc etc. När vi hade limmat fast våra rumpor i golvet så fick vi dessutom klappa en milk snake. Lärde oss ramsan om vilken orm som är farlig och vilken som är snäll:
"Red next to yellow, kill a fellow
Red next to black, is a friend of Jack."
Ibland känns mitt jobb lite för enkelt.

Kommentarer
Postat av: mor

Gillar inte giftormar. Bläää. Ska lära mig ramsan så jag kan den utantill när vi kommer och hälsar på.:-)

2009-11-21 @ 17:18:53
Postat av: Anonym

2009-11-22 @ 13:00:30
Postat av: Marie

du blir ju riktigt allmänbildad skulle jag vilja säga! :D

2009-11-22 @ 13:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0