Humbug

Var på Guthrie Theater med Granny och hennes son från L.A. igår, för att kolla på A Christmas Carol! Imponerande. Både pjäsen, liksom byggnaden. Utifrån iallafall. Tror att jag tycker illa om byggnaden inifrån. Gömda hologram-ansikten i speglarna, där man ska försöka äta. Speglar runt utkiksfönsterna, så man ser staden i tre vinklar och blir helsnurrig. Och blå, transparenta väggar. Ja, det är nästan lite obehagligt att gå där. Men dom har en underbar utkiksplats, utomhus, som väger upp det mesta.
Scrooge and the first spirit.
Grannys son spelar i band och verkar ha fått sitt musikintresse efter pappa (som har tusentals LP- och CD-skivor i sitt lekrum); så han var självklart intresserad av att höra vad jag lyssnade på.
"So, you like ABBA? Ace of Base?"
"Haha, so you know they are Swedish, huh... No, I don't care for them too much."
"The Hives? Sahara Hotnights? Lykke Li?"
"Well... Yeah. I like them." (Smått imponerad över hans svenska musikkunskaper.)
"Do you like Jens Lekman? Our band tries to sound a little like him."
Skojar du med mig? Känner du till Jens? Haha, fick ungefär samma känsla som när dom spelar Anna Ternheim på Victoria's Secret. Hur länge har ni varit universella?
På tal om musik, så fick jag ett nyhetsbrev från Siesta idag. Så, Mew kommer tydligen till Hässleholm... Anmälde det som skräppost.

Kommentarer
Postat av: Marie

fan vad lyxigt att se den på teater. älskar a christmascarol! :) älskar din blogg btw!!!! pusskram!

2009-12-17 @ 19:05:12
Postat av: sra

skräpposten! agree!



Coolt med teater, evigheter sen jag var på teater sist..

Och du.. har jag sagt att jag träffat en man..?

2009-12-18 @ 23:48:55
URL: http://souljacker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0