Att vara au pair.

Au pair-livet är inte alltid så glamouröst som det låter. Summa sumarum: det är fredagkväll och jag sitter med en tjej som stulit pengar från sin kompis och en annan som kräker paj oavbrutet.

Men igår kom första snön, vilket är alldeles underbart mysigt. Och jag har beställt biljetter till NYC, där jag i januari ska spendera två veckor för att slippa den värsta kylan. Och jag har endast två jobbdagar kvar innan vi åker till Frankrike. Så jo, det är faktiskt exakt så glamouröst som det låter.

Kommentarer
Postat av: Marie

jag e jävligt avundsjuk på snön!! finns knappt ngt bättre än å vara ute när snön dalar ner från skyn och det knarrar under skorna :) menmen, det får vi nog bara drömma om här i ystad, just nu regnar och plaskar det.. suck! hoppas du har en mysig andra advent trots spyor å annat! :)

2009-12-07 @ 00:15:13
Postat av: mor

Härligt med snö!!!!! Här är det mest grått och trist! Får hoppas på lite julesnö!

2009-12-07 @ 07:03:56
Postat av: Ingrid

ah, Minneapolis när det är vinter och snö och kallt, ett underbart minne när man sitter i ett grått, blött och skitigt Skåne! Jag tyckte att det var fullständigt fantastiskt med -25 och vit snö, som vi upplevde när vi var där,önskar att vi hade kunnat få det här hemma också, så att man märker att det faktiskt ÄR vinter.

2009-12-08 @ 09:25:38
URL: http://trulstorpsnygards.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0