Att inte kunna släcka törsten.

I det här huset använder vi vattenflaskor av aluminium. Med skruvkork av gummi. Kan lova att det är ett riktigt meck att försöka få i sig vatten när man blir panik-törstig. (Vilket man inte sällan blir när man valt att använda vattenflaska!) Trodde först att det var någon dille den här familjen hade fått. Har inte orkat fråga varför. Men sen märkte jag, när jag var på gymmet, att ALLA använder dessa. Har funderat länge på det här; vad kan möjligtvis vara bättre med en aluminiumflaska? Dom måste väl ha hört talas om att man kan dricka ur plast?
Var tvungen att fråga Amanda (nannyn). Hon berättade att jo visst, amerikaner använde plastflaskor förr, men att dom på nyheterna gått ut med att det finns något cancerframkallande medel i dessa. Och, vips, över en natt hade alla amerikaner bytt ut sina flaskor. Till aluminium.
Är du förvånad?
VS 
Vilken konstruktion ser förresten smidigast ut?

Kommentarer
Postat av: mor

De kommer snart på att det finns något farligt ämne i aluminium också, eller varför inte i vattnet!!! :)

2009-12-07 @ 07:05:22
Postat av: Marie

ge mig styrka!! jag har förresten en jättevattenflaska i PLAST inhandlad i USA! menmen, jag köpte väl den innan dom kom på det där med farliga ämnen..;P

2009-12-07 @ 08:18:36
Postat av: Martins Ida

Men vänta nu! Var det inte host mum som inte ville att du skulle steka i en aluminium-stekpanna..? Eller var det nåt annat hemskt material? Knasfolk! :)

2009-12-07 @ 19:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0